Ostamme Fordisi hyvään hintaan, vaikka EcoBoost-moottorin jakohihna olisi katkennut
Automyyntiin.fi ostaa reilulla hinnalla myös konevikaisia EcoBoost-moottorilla varustettuja Fordeja. Rikkinäisten autojen ostaminen ja kunnostaminen on ydinosaamistamme.
Monien suurempien vikojen, kuten moottorivian sattuessa kohdalle on auton myyminen kannattavampi ratkaisu kuin auton korjauttaminen.
Pyydä tarjous rikkinäisestä Fordistasi:
EcoBoost-moottorin jakopää pettää usein ennen kuin huoltoväli tulee täyteen. Usein näissä tapauksissa korjaamisen sijaan, hajonneen auton myynti on kannattavampi ratkaisu.
Pyydä meiltä tarjous ja päätä vasta sitten haluatko myydä autosi!
Ford Ecoboost 1.0, 1.5 ja 2.0 ongelmat ja tyyppiviat
Ford EcoBoost ongelmat ja tyyppiviat liittyvät usein jakopään hajoamiseen ja johtavat kalliiseen koneremonttiin.
Fordin EcoBoost moottorilla varustetut autoille on asetettu jakohihnan vaihtoväliksi 240tkm tai 10 vuotta. Todellisuudessa EcoBoost moottoreissa jakohihnoja on katkennut jo 80tkm kohdalla. Monet sivustot ovat uutisoineet EcoBoostin harvoin kestävän koko jakopään huoltovälin ajan, joten kyseessä on todellinen ongelma. Korjauskustannukset koituvat kuitenkin usein autonomistajan maksettavaksi.
Ford EcoBoost-moottoreiden jakohihnan vaihtoväli
Ford EcoBoost 1.0 jakohihnan vaihtoväli: 240 000 km tai 10 vuotta
Ford EcoBoost 1.5 jakohihnan vaihtoväli: 240 000 km tai 10 vuotta
Ford EcoBoost 2.0 jakohihnan vaihtoväli: 240 000 km tai 10 vuotta
Automallit
EcoBoost-moottorilla varustettuja Ford-automalleja ovat:
- Fiesta
- EcoSport
- B-Max
- Focus
- C-Max
- Kuga
- Mondeo
- S-Max
- Galaxy
- Transit Courier
- Tourneo Courier
- Transit Connect
- Tourneo Connect
EcoBoost-moottori
EcoBoost-moottori on suunniteltu erittäin taloudelliseksi. Moottorin suunnittelussa on oltu erittäin innovatiivisia, mikä on tuonut mukanaan myös erikoisia ratkaisuja, kuten jakohihnan, joka ui öljykylvyssä. Optimaalisissa olosuhteissa tämä on pidentänyt jakohihnan vaihtovälin jopa 240 00 kilometriin, mutta todellisuus on usein toinen.
EcoBoost 1.0-moottori on voittanut kansainvälisen Vuoden moottori -palkinnon kuusi kertaa. Monen omistajan kokemus on kuitenkin lähempänä ”vuoden moottori, ehkä jopa kahden” kokemusta, koska jakopäät tuntuvat näissä moottoreissa pettävän huomattavasti huolto-ohjelman ilmoittamia kilometrejä aikaisemmin, mikä johtaa kalliiseen moottoriremonttiin.
Tyyppiviat automalleittain
Viallisen EcoBoost-moottorilla varustetun auton myyminen voi olla kannattavampaa, kuin sen korjaaminen.
Ongelmiin liittyviä hintoja:
- Jakopään hihnan vaihdon hinta alk. 1500 €
- Koneremontti noin. 3000–5000 €
- Vaihtomoottori alk. 7000 €
Ostamme viallisen autosi reiluun hintaan!