Siirry sisältöön

Ford EcoBoost ongelmat, tyyppiviat ja jakohihna

Ostamme viallisen autosi reiluun hintaan!

Ford EcoBoost ongelmat

Ostamme Fordisi hyvään hintaan, vaikka EcoBoost-moottorin jakohihna olisi katkennut

Automyyntiin.fi ostaa reilulla hinnalla myös konevikaisia EcoBoost-moottorilla varustettuja Fordeja. Rikkinäisten autojen ostaminen ja kunnostaminen on ydinosaamistamme.

Monien suurempien vikojen, kuten moottorivian sattuessa kohdalle on auton myyminen kannattavampi ratkaisu kuin auton korjauttaminen.

Pyydä tarjous rikkinäisestä Fordistasi:

EcoBoost-moottorin jakopää pettää usein ennen kuin huoltoväli tulee täyteen. Usein näissä tapauksissa korjaamisen sijaan, hajonneen auton myynti on kannattavampi ratkaisu.

Pyydä meiltä tarjous ja päätä vasta sitten haluatko myydä autosi!

PYYDÄ TARJOUS

Ford Ecoboost 1.0, 1.5 ja 2.0 ongelmat ja tyyppiviat

Ford EcoBoost ongelmat ja tyyppiviat liittyvät usein jakopään hajoamiseen ja johtavat kalliiseen koneremonttiin.

Fordin EcoBoost moottorilla varustetut autoille on asetettu jakohihnan vaihtoväliksi 240tkm tai 10 vuotta. Todellisuudessa EcoBoost moottoreissa jakohihnoja on katkennut jo 80tkm kohdalla. Monet sivustot ovat uutisoineet EcoBoostin harvoin kestävän koko jakopään huoltovälin ajan, joten kyseessä on todellinen ongelma. Korjauskustannukset koituvat kuitenkin usein autonomistajan maksettavaksi.

PYYDÄ TARJOUS

Ford EcoBoost-moottoreiden jakohihnan vaihtoväli

Ford EcoBoost 1.0 jakohihnan vaihtoväli: 240 000 km tai 10 vuotta

Ford EcoBoost 1.5 jakohihnan vaihtoväli: 240 000 km tai 10 vuotta

Ford EcoBoost 2.0 jakohihnan vaihtoväli: 240 000 km tai 10 vuotta

Automallit

EcoBoost-moottorilla varustettuja Ford-automalleja ovat:

  • Fiesta
  • EcoSport
  • B-Max
  • Focus
  • C-Max
  • Kuga
  • Mondeo
  • S-Max
  • Galaxy
  • Transit Courier
  • Tourneo Courier
  • Transit Connect
  • Tourneo Connect

EcoBoost-moottori

EcoBoost-moottori on suunniteltu erittäin taloudelliseksi. Moottorin suunnittelussa on oltu erittäin innovatiivisia, mikä on tuonut mukanaan myös erikoisia ratkaisuja, kuten jakohihnan, joka ui öljykylvyssä. Optimaalisissa olosuhteissa tämä on pidentänyt jakohihnan vaihtovälin jopa 240 00 kilometriin, mutta todellisuus on usein toinen.

EcoBoost 1.0-moottori on voittanut kansainvälisen Vuoden moottori -palkinnon kuusi kertaa.  Monen omistajan kokemus on kuitenkin lähempänä ”vuoden moottori, ehkä jopa kahden” kokemusta, koska jakopäät tuntuvat näissä moottoreissa pettävän huomattavasti huolto-ohjelman ilmoittamia kilometrejä aikaisemmin, mikä johtaa kalliiseen moottoriremonttiin.

PYYDÄ TARJOUS

Tyyppiviat automalleittain

Ford Fiestassa käytettävä moottori on EcoBoost 1.0. Sen suurin tyyppivika on jakopään sekä öljypumpun hihnojen ennenaikainen kuluminen ja rispaantuminen, minkä seurauksena öljynpaine laskee ja moottori vaurioituu.

Hihnojen vaurioituminen johtuu useimmiten väärän öljyn käyttämisestä. Moottoriöljyä vaihdettaessa ja lisättäessä on oltava tarkka öljynlaadun kanssa. Jos öljyvalo on vilahtanut ajon aikana, on öljynkierto häiriintynyt ja vaurioita on melko varmasti jo syntynyt.

Ford Focuksessa käytettävä moottori on neljän sylinterin ja 16 venttiilin EcoBoost 1.5 tai sama kolmen sylinterin ja 12 venttiilin 1.0 EcoBoost kuin Fiestassa. Molemmissa moottoreissa jakopään ja öljypumpun hihnat uivat moottoriöljyssä. Yleisin suuri tyyppivika myös EcoBoost 1.5 litran moottorissa on jakopään hihnan vaurioituminen, mikä johtaa kalliiseen moottoriremonttiin.

Jakopään hihnan vaihtoväliksi Ford on ilmoittanut 240 000 km tai 10 vuotta, mutta hihnat kuluvat todellisuudessa tätä nopeammin ja huolto-ohjelmasta poiketen kannattaa jakopään hihnanvaihto tehdä jo huomattavasti aikaisemmin.

Ford Mondeota on saatavilla sekä 1.5 ja 2.0 EcoBoost moottoreilla. Molemmissa moottoreissa öljyssä uiva jakopää ja sen hammashihnat ovat suurimmat syyt moottorin vaurioitumiselle. Tyyppiviat ovat samoja 2.0 Ecoboostissa, kuin sen pienemmissä 1.0 ja 1.5 moottorimalleissa.

Moottoriöljyn kanssa on oltava todella tarkkana ja iso huolto (mikä sisältää jakopään hihnan vaihdon) on suositeltavaa tehdä huomattavasti aikaisemmin, kuin mitä huolto-ohjelma kertoo.

Viallisen EcoBoost-moottorilla varustetun auton myyminen voi olla kannattavampaa, kuin sen korjaaminen.

Ongelmiin liittyviä hintoja:

  • Jakopään hihnan vaihdon hinta alk. 1500 €
  • Koneremontti noin. 3000–5000 €
  • Vaihtomoottori alk. 7000 €

Ostamme viallisen autosi reiluun hintaan!

PYYDÄ TARJOUS AUTOSTASI